سنگ بازالت،بازالت،انواع بازالت،خريد بازالت،بازالت ماكو،سنگ بازالت ماكو،سنگ آتشفشاني،سنگ اسپراخون،گرانيت بازالت سنگ بازالت،بازالت،انواع بازالت،خريد بازالت،بازالت ماكو،سنگ بازالت ماكو،سنگ آتشفشاني،سنگ اسپراخون،گرانيت بازالت

سنگ بازالت ماکو

انواع سنگ آتشفشاني

انواع سنگ آتشفشاني
سنگ آتشفشاني

1- سنگ لاتيت:

اين سنگها شبيه سنگهاي آندزيت و بازالت است و تنها تفاوت بين آنها مقدار فلدسپار آنهاست كه در سنگ لاتيت بيشتر است. اين سنگها بسيار سخت و محكم هستند. اين سنگها در ساختمان سازي كاربرد زيادي دارند كه به دليل استحكام بالاي آنهاست.

2-سنگ پوكه:

از مهمترين سنگهاي آتشفشاني است و دليلش هم اين است كه تخلخل بالا دارد، بسيار سبك است و سختي بسيار زيادي دارد. پوكه وقتي تشكيل مي شود كه مواد مذاب در هنگام سرد شدن بسرعت گاز درونش خارج ميشود.

اين سنگ بدليل سبك بودن و عايق بودن (عايق گرما، صوت، سرما و …) در ساخت ساختمانها كاربرد دارد. اين سنگها براي متخلخل كردن خاك، شيب بندي ساختمانها، مقاوم سازي و عايق سازي به كار مي روند. سنگ پوكه به صورتهاي پوكه نخودي، پوكه عدسي و … در بازار يافت مي شود.

پيشنهاد مي كنيم مطالعه مقاله سنگ اسلب بازالت را مطالعه كنيد.

3-سنگ پا:

از ديگر سنگهاي آتشفشاني سنگهاي با تخلخل بالاست كه به سنگ پا معروف است و به دليل زبر بودن براي شستن كف پا و جداسازي پوستهاي مرده پاشنه و كف پا بسيار مناسب است. اين نوع سنگ با سردشدن مواد مذاب كه از زمين خارج مي شود به وجود مي آيد.

4- سنگ تراكيتي:

اين نوع سنگ بسيار نرم است و به تنهايي قابل استفاده نيست. دليل نرم بودن اين سنگ تركيبات درون آن است كه از جمله آن فلدسپار آلكان است. اين سنگها حالت خميري شكل دارند.

5- سنگهاي آندزيت:

كه در طرحها و رنگهاي مختلف در بازار وجود دارد شامل رنگدانه هاي زيادي مثل فنوكرسيت پلاژيوكلاز و ديگر كاني هاي رنگدانه دار ميباشد. كاربرد اين سنگها بيشتر تزئيني بوده و در دكور ساختمان ها و يا زيورآلات از آنها استفاده مي شود.

6- سنگ هاي بازانيت، تفريتي، فنوليتي:

اين سنگها در مناطق قاره اي پيدا مي شود و بسختي قابل تشخيص مي باشد و درصورتيكه فنوكريست هاي فلدسپاتوئيد درون آن زيادتر گردد راحتتر ميتوان آن را شناخت. به دليل كم بودن گران قيمت هم هستند و كاربرد سنگهاي بازانيت، فنوليتي و تفريتي در ساخت جواهرات مي باشد.

7- سنگ ريوليتي:

اين نوع شبيه به سنگ گرانيتي است و در حجم كوچك وجود دارند. سنگهاي ريوليتي شامل فلدسپار و كاني پلاژيوكلاز به همراه فنوكريست هاي كوارتز است. كاربرد اين سنگ براي ساخت كاشيهاي گران قيمت و در مكانهاي عمومي و دكور منازل است.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/6/12 ساعت: ۱۵ توسط:basaltmaku :